אוד מוצל מאש: הגה"צ רבי אהרן מרדכי רוטנר זצ"ל

    נתי קאליש No Comments on אוד מוצל מאש: הגה"צ רבי אהרן מרדכי רוטנר זצ"ל

    בשעת לילה מאוחרת הלך לעולמו הגאון הצדיק רבי אהרן מרדכי רוטנר מזקני רבני בעלזא ומרבני ישיבת המקובלים "שער השמיים" ו"כוכב מיעקב" טשעבין והוא בן 96. הלוויתו תתקיים היום בשעה 14:00 בירושלים

    צילום: צילום: יהושע פרוכטר
    8:31
    10.05.24
    אתר קול חי No Comments on נתניהו לתקשורת אמריקנית: אם נצטרך להילחם לבד – נעשה זאת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש בשעת חצות לילה הלך לעולמו אחד מגדולי המקובלים בירושלים, מזקני רבני בעלזא, הגאון הצדיק רבי אהרן מרדכי רוטנר זצ"ל, והוא בן 96 בפטירתו. הגרא"מ רוטנר היה מרבני ישיבת המקובלים 'שער השמים' ו'כוכב מיעקב' טשעבין, וזכה לשמש רבות בשנים את מרן המהר"א במעלזא זיע"א.

    לאחר שבימים האחרונים נחלש כוחו, אמש מצבו הידרדר, ובמשך דקות ארוכות רבים התקבצו להיפרד ממנו סמוך לביתו ברחוב עבודת ישראל בירושלים. הוא השיב את נשמתו ליוצרה סמוך לחצות במעמד בני המשפחה שקראו קריאת שמע ואמרו וידוי.

    הלוויתו תצא בשעה 14:00 בצהריים מביתו ברחוב עבודת ישראל 18 בירושלים לעבר בית המדרש בעלזא ברחוב יצחק שולל בשכונת גאולה ומשם לרחבת הבית המדרש הגדול בקרית בעלזא לעבר הר המנוחות שם ייטמן סמוך למורו ורבו הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זיע"א.

    קברו של הגרא"מ רוטנר סמוך לציון המהר"א

    מתולדות חייו:

    נולד לרבי נחמן וחנה רוטנר, אביו היה רב בבערעזיף הסמוכה לחוסט. אמו הייתה בתו של רבי מאיר ווייס דיין בטעטש וחסיד בעלזא. למד תורה בבאניהאד בישיבתו של רבי אהרן פרסבורגר ובאונגוואר.

    בימי מלחמת העולם השנייה גורש למחנות במילדורף ואושוויץ ואיבד בה את שני הוריו. בתום המלחמה למד במחנות העקורים מפי רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם מקלויזנבורג. התחבר שם עם רבי שמואל צבי הורוביץ שלימים תמך בו רבות כלכלית ואף היה למחותנו. נהג לחגוג מדי שנה את נס הצלתו בשואה בשבת פרשת אמור.

    ב-י"ב אדר תש"ז עלה במטפונטו שבאיטליה על ספינת המעפילים שבתאי לוז'ינסקי כדי לעלות לארץ ישראל. לאחר כשבוע עגנה הספינה בחוף ניצנים שם נעצר עם שאר הנוסעים על ידי הבריטים, והם נלקחו למחנה בקפריסין שם שהה למשך תקופה עד עלייתו לישראל.

    לאחר עלותו לארץ ישראל למד אצל רבי יוסף צבי דושינסקי. בבחרותו בשנים תשי"א-תשי"ב שימש כמשב"קו של האדמו"ר מבעלזא רבי אהרן רוקח זיע"א. בחודש טבת תשי"ג נישא לחיה טויבה (נפטרה בב' בתשרי תשס"ז) בתו של רבי יוסף מאיר כהנא מספינקא ירושלים.

    בצעירותו פעל רבות להקמת הת"ת מחזיקי הדת בעלזא ברחוב פרי חדש ירושלים וגייס סכום רב לבנייתו.

    נהג מידי ליל שבת ללכת להתפלל קבלת שבת בכותל המערבי במשך עשרות שנים עד שנותיו האחרונות.

    היה מגיע מדי יום לישיבת טשעבין, שם היו התלמידים מתייעצים עמו בענייני תורה וחסידות, והוא גם נהג למסור שם שיחות לעיתים. כך גם היה פוקד מדי יום את ישיבת המקובלים שער השמים, ופעם בשבוע היה מגיע לישיבת בעלזא בירושלים למסור שיעור בחומש רש"י ואלשיך.

    ברבות השנים הפך ביתו לאבן שואבת לצעירים ובחורים רבים אשר היו באים אליו בשבתות לסעוד סעודת שבת ולחזות בהנהגותיו הייחודיות. הסעודות ארכו זמן רב, ובמהלכם היה לומד קטעים רבים מתוך ספרי חסידות שונים, והוא נהג לחלק בעצמו את מאכלי השבת לאורחים הרבים שפקדו את ביתו.

    בנו הוא האדמו"ר מספינקא בית שמש שליט"א וחתניו האדמו"רים מטשארנאביל אשדוד, בית יצחק ספינקא, ראזלא ביתר, אב"ד תוצאות חיים ברכפלד, והגה"צ ר' יהודה יחיאל שיינפלד ונכדו הוא האדמו"ר משומרי אמונים.

    יהי זכרו ברוך.

     

     

     



    0 תגובות